Üst Göz Kapağı Estetiği

İzmir Üst Göz Kapağı Estetiği

Göz ve göz kapağının estetik durması güzellik için vazgeçilmez unsurlardır. Yaşlanmanın ilk belirtileri göz çevresinde başlamaktadır. Orta yaşlardan itibaren göz kapaklarında sarkmalar, yağ dokusunun oluşması ve yığılmalar görülmektedir. Aynı zamanda göz çevresinde kaz ayağı adı verilen kırışıklıklar oluşmaktadır. Bu gibi estetik görünümü bozan sarkmalar olması ile makyaj ürünleri kullanımı da daha zor olmaktadır.

Zaman geçtikçe değişimlerde artar ve kişide olduğundan daha yaşlı gözükme ve yorgun hatlar ortaya çıkar. Genetik sebepler ile de bu problemler ile karşı karşıya gelinebilir. Genç yaştaki bireylerde de sarkma ve yığılmalar görülebilir. Göz kapağı düşüklüğü ile genç görünüm etkisini kaybeder ve yorgun bir görünüm ortaya çıkar. Estetik ameliyatı ile bu sorunlardan kolaylık ile ortadan kalkmaktadır. Yapılacak olan ameliyat oldukça basittir ve başarı oranı yüksektir. Göz kapağı estetiği ameliyatı ile daha genç görünüme kavuşmak kolay ve hızlıdır.

Göz Kapağı Düşüklüğü Nedir?

Bazı kişilerde baygın ya da uykulu bakışlar görülmektedir bunun sebebi pitozis adı verilen göz kapağı düşüklüğüdür. Göz kapağı sarkması adı da verilmektedir. Göz kapağı düşüklüğünün sebebi kas tabakasının bozulması olmaktadır. Sağlıklı olan kişilerin göz kapakları gözün renkli olan kısmını 1-1,5 mm kadar kapatmaktadır. 1-1,5 mm oranından daha fazla gözü kapatması göz kapağı düşüklüğü olarak adlandırılmaktadır. Göz kapağı düşüklüğü için birçok sebep bulunmak ile birlikte kas tabakasının bozulması bunlardan bir tanesidir.

Farklı sebepler ile oluşan kapak düşüklüğü için farklı tedaviler uygulanmaktadır. Çocukluk döneminde görülen göz kapağı düşüklükleri değişmemektedir ve zaman içerisinde kişiyi rahatsız edebilir. Bazı durumlarda göz kapağı düşüklüğü ile görmede sıkıntı yaşanmaktadır. Bu gibi durumlarda tedavi kaçınılmazdır. Tedavi için erken davranılmalıdır, geç kalınması halinde göz tembelliği ortaya çıkabilir. Göz kapağı düşüklüğü doğuştan olabilir ya da sonradan gelişebilir. Doğuştan kaynaklanan göz kapağı düşüklüğü (pitozis), göz kapağını kaldırmaya yarayan kasın gelişmemesi nedeniyle kaynaklanmaktadır. Sonradan görülen pitozis ise göz kapağını kaldıran kasın incelmesi sebebi ile oluşmaktadır.

Göz Kapağı Düşüklüğü Sebepleri

Göz kapağı düşüklüğünün birçok sebebi bulunmaktadır. Ameliyat ve hastalık sonrasında göz kapağı düşüklüğü görülebilir. Aponevrotik nedenler olarak bilinen durum ise yetişkinlerde ortaya çıkmaktadır ve göz kas dokusu olması gerektiği yerde değildir. Buna sebep olan ise geçirilen hastalık, lens kullanımı, ameliyat ya da göz kapağının travmaya maruz kalmasıdır. Aynı zamanda göz kapağı düşüklüğünü arttıran sebepler de bulunmaktadır. Diyabet, sinir kas sistemine ait hastalıklar ve ağır kas zaafı riski arttırmaktadır.

Göz Kapağı Düşüklüğü Ameliyatı Zor mu?

Hayır, zor bir ameliyat değildir. Hasta açısından oldukça kolay geçen bir ameliyattır. Ameliyat sonrası da hastayı zorlamamaktadır.

Ağrılı Bir Ameliyat mı? Ağrılar Ne Zaman Geçer?

Bu ameliyat sonrasında hastalarda hafif ağrılar yaratabilir. Bunun için ağrı kesici ilaçlar kullanır ve bu süreç rahat bir şekilde geçer. Ağrılar 2-3 gün sürebilir.

Ameliyat Kaç Saat Sürer?

Gerçekleştirilecek operasyon 30 dakika ila 1 saat arasında sürebilmektedir. Yapılacak ek işlemlere göre bu süre uzayabilir.

Ameliyat Sonrası Ne Zaman İşe Dönebilirim?

Ameliyattan 7-10 gün sonrasında işe dönülebilir. Bundan önce doktor kontrolü yapılmaktadır bu sürede doktordan bilgi alınabilir.

İstirahat Raporu Verilir mi?

Ameliyat sonrası işe gidecek ya da okula gidecek hastalar var ise istirahat raporu verilmektedir. Bunun için doktor ile konuşulmalıdır.

Doktor Kontrolleri Ne Zaman Yapılır?

Doktor kontrolleri ameliyattan yaklaşık 1 hafta sonra yapılmaktadır. Ameliyat sonrasında kontrol planı yapılacaktır. Bu programa uygun şekilde kontrolle gidilmelidir.

Görme Bozukluğu Oluşur mu?

Göz kapağı estetiği sonrasında görme bozukluğu yaşanmamaktadır. Ameliyat sonrasında bulanık görme yaşanabilir ama geçici bir durumdur.

Göz Kapağı Düşüklüğü Ameliyatında Yaş Sınırı Var mı?

Göz kapağı düşüklüğü ameliyatı 30 yaş sonrası bireyler için sıklıkla yapılmaktadır ve 70 yaşına kadar üst sınırı bulunmaktadır. Göz kapağı düşüklüğü görmeyi engelliyor ise her yaşta yapılabilir.

Ameliyat Sonucu Kişiden Kişiye Göre Değişir mi?

Evet, hastadan hastaya bu durum değişiklik göstermektedir. Durumun düzelmediği hallerde ise ikinci bir ameliyat yapılabilir.

Göz Kapağı Düşüklüğünün Tekrarlama İhtimali Var mı?

Göz kapağı düşüklüğü tekrarlama ihtimali yoktur sonuçlar kalıcı olmaktadır. İlerleyen yaşlarda ise doğal bir süreç olan yaşlanmanın etkisi ile tekrar deformeler görülebilir.

Göz Kapağı Estetiği Sonrası Ne Zaman (Kaç Günde) İyileşilir?

Göz kapakları oldukça fonksiyonel ancak bir o kadar da hassas yapılardır. Ameliyat ile yaratılan travmanın sonuçları çok daha net hissedilir. Göz kapağı estetiği ameliyatlarından sonra iyileşme süreci, ameliyatın kesin sonuçlarının ortaya çıktığı birinci ayda tamamlanır. Bu süreye kadar ivmeli bir şekilde morluklar ve şişlikler kaybolur. Operasyondan önce planlanan görsele doğru gidişat başlar.

Göz Kapağı Estetiği Kalıcı Mıdır?

Göz kapağı estetiği sarkmalara ve kırışıklara karşı yapılır. Bu iki sorun da genel olarak yaşlanmanın belirtileridir. Dünya üzerindeki hiçbir operasyon yaşlanma etkisini sonsuza kadar durduramaz. Doğal olarak göz kapağı estetiği operasyonlarından sonra da yaşlanma etkisi devam eder. Göz kapağı estetiği ile yapılan müdahalelerin sonucu beş – on yıl arasında kalıcıdır. Sonrasında duruma göre tekrarlanması gerekebilir.

× Whatsapp